Mesec osmeha 2024, koji se održao od 13. maja do 13. juna u Velikoj Britaniji, postigao je izuzetne rezultate u podizanju svesti o oralnom zdravlju i razvoju boljih higijenskih navika. Evo kako je sve prošlo.
Ovogodišnja tema, „Zavolite svoj osmeh“, odjeknula je kod velikog broja ljudi, naglašavajući važnost održavanja zdravih usta i njihovog uticaja na opšte blagostanje. Tokom mesec dana trajanja kampanje, održane su brojne aktivnosti, edukativni događaji uz angažovanje zajednice širom zemlje.
Ključni događaj bio je The Great British Brushathon (Veliki britanski maraton pranja zuba), koji je otvorio kampanju 13. maja. Brushathon je velikim delom bio online događaj tokom kojeg učesnici širom zemlje dele selfije i video snimke kako peru zube.
Pored online aktivnosti, organizovane su i lokalne manifestacije gde su učesnici mogli da se okupe i zajedno učestvuju u praksi pranja zuba, edukativnim radionicama i drugim aktivnostima koje promovišu oralno zdravlje.
Cilj ovog događaja bio je da se stvori talas entuzijazma i svesti o važnosti oralne higijene.
Ključni trenuci sa događaja
Mesec osmeha 2024. zabeležio je značajno učešće pojedinaca, škola, stomatoloških ordinacija i organizacija u zajednici.
Fondacija za oralno zdravlje prijavila je i značajan porast angažmana ljudi na društvenim mrežama, sa hiljadama objava koje koriste heštegove kampanje, #SmileMonth i #GreatBritishBrushathon.
Pored brojnih lokalnih događaja, izdvojila se i proslava u londonskoj bolnici Whittington 31. maja. Tamo su nudili besplatne stomatološke preglede, savete o oralnom zdravlju i interaktivne radionice kako bi se edukovala javnost o važnosti oralne higijene.
Novi podaci objavljeni tokom kampanje otkrili su da je 93% odraslih u Velikoj Britaniji sada mnogo slobodnije da razgovara o svom oralnom zdravlju sa svojom porodicom i prijateljima, što je značajan porast u odnosu na prethodne godine.
Najvažnije poruke kampanje
Fondacija za oralno zdravlje fokusirala se na četiri ključne poruke tokom kampanje:
- Pranje zuba: Perite zube u trajanju od dva minuta pre spavanja i još jednom tokom dana sa pastom za zube koja sadrži fluor.
- Čišćenje između zuba: Koristite interdentalne četkice ili konac za zube svakodnevno za čišćenje između zuba.
- Ishrana: Smanjite količinu i učestalost konzumiranja slatke hrane i pića.
- Redovne posete stomatologu: Redovno posećujte stomatologa radi pregleda i preventivne nege.
Istorija događaja
Mesec osmeha je nastao 1977. godine kao “Smile ’77”, što je bila inicijativa za promociju oralnog zdravlja u Velikoj Britaniji. Tokom godina, kampanja je evoluirala u “National Smile Week”, a od 2006. godine postala je “National Smile Month“.
Zadnjih 18 godina se redovno održava u Velikoj Britaniji, traje mesec dana i obuhvata brojne aktivnosti i edukativne programe kako bi se podigla svest o važnosti oralne higijene i prevenciji dentalnih bolesti.
Globalni uticaj i slični događaji
Uticaj Meseca osmeha proteže se van granica Velike Britanije, jer mnoge zemlje prihvataju slične kampanje za poboljšanje svesti o oralnom zdravlju.
Svetski dan oralnog zdravlja, koji se obeležava 20. marta svake godine, posebno inspiriše zemlje širom sveta da organizuju slične događaje i kampanje. Zemlje kao što su Indija, Kanada i mnoge evropske zemlje uključujući Srbiju, učestvuju u Svetskom danu oralnog zdravlja, podižući svest i promovišući dobre oralne higijenske prakse.
Ovaj događaj, organizovan od strane Svetske stomatološke federacije (FDI), fokusira se na podizanje svesti o značaju oralnog zdravlja globalno.
Teme kao što su prevencija karijesa, bolesti desni i povezanost oralnog zdravlja sa opštim zdravljem promovišu se kroz različite aktivnosti i edukativne kampanje.
Više o pomenutim događajima:
1. https://www.dentalhealth.org/national-smile-month-2024
2. https://www.worldoralhealthday.org/campaign-theme-2024-2026
3. https://stomatoloskifakultet.rs/aktuelnosti/svetski-dan-oralnog-zdravlja-20-mart-2024/